Alla inlägg den 19 mars 2019

Av Leia - 19 mars 2019 14:45

åååh, ja! jag jobbade två nätter på raken och sedan så var jag enligt schema ledig fredag/lördag/söndag...(jätteskönt), hade man väl tänkt sig!

men så blev icke fallet, för när jag vaknade upp efter min sovanade dag efter den andra jobbnatten, då hade jag jätteont i halsen o senare fick jag huvudvärk oxå.

så redan klockan nio gick jag och la mig, för att förhoppningsvis kunna kurera mig under natten! men det gick verkligen inte, sov gjorde jag ju hela natten med ett uppvaknande pågrundav att jag behövde gå på toaletten.

sen blev det till att ta en Alvedon för att bli av med huvudvärken!

efter att jag hade tagit den Alvedonen, så blev det en runda till inpå toan. och då blev det dax för att spy (tack och lov så hann jag in, innan det kom på helt fel ställe).

in i sängen efter det med en hink med mig in oxå. min älskade sambo flyttade in till soffan och la sig där med täcke och kudde.

men jag somnade väl ganska så fort, och sov fram till halv sex då jag mådde illa igen. men klarade mig ifrån att spy i alla fall!


så hela min planerade lediga helg blev nerbäddad i sängen med proviva & skorpor & rostat bröd. 

i fredags när sambon hade tagit sog iväg till sitt jobb, då somnade jag om och sov väl till halv tio. då tog jag tempern som förvånansvärt visade 38,5 grader, jag som inte kände av någon feber alls egentligen.

klev upp och tig mig en liten dusch, bara för att känna mig något fräsch i alla fall!


så först idag på dagen har jag kunnat vara uppe ur sängen ett par timmar innan sängen har kallat på mig igen, sååå illans trist! kommer nog att vara sjukskriven från jobbet imorgon oxå, även om jag nu får behålla maten och kan gå på toaletten igen utan problem!!

skönt att kunna vara på benen igen ett tag åt gången, jippi!

hoppas att kunna ta mig till jobbet igen på torsdag, för i helgen kommer jag att jobba...fredag - lördag - söndag - måndag!


orkar inte vara sjuk mera nu!!



/tjo & tjim

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards